2025.12.16. (kedd)

Szentebúcsú

Szentebúcsú

Dátum:

Sokmilliót elpókerező fiatal magyar orvosok. Esküvő előtti legalizált félrelépés és vicces tudatmódosítók. Rosszul világítva, vágva, se füle, se farka mesében. Szente Vajk Legénybúcsúja.
A nézőkhöz hasonlóan megdöbbent Csonka András mellett Szente Vajk, író-rendező, aki talán azt mutatja, honnan jön majd a pénz

Nem csodálkoznék, ha Tom Hanks felháborodott levélben fordulna a magyar kulturális kormányzathoz, hogy vagy az ő főszereplésével 1984-ben készült amerikai filmnek a magyar címét, vagy Szente Vajk mozgóképkockáinak megnevezését változtassák meg, mert még a bő negyven éve megdöglött szamár emléke is többet érdemel. Persze azon se lepődnék meg, ha Rózsa Gábor és Virsinszki Zoltán napok óta pezsgőzne, mert az általuk 2023-ban elkövetett Legénybúcsú Extra című valamit Szente Vajknak úgy sikerült alul múlnia, hogy moziban elkövetett fényjátékok sora ékelődik a két „alkotás” közé. Nem szeretném túlragozni a dolgot, de minden bizonnyal nemcsak 2025 leginkább vállalhatatlan, moziban mutogatott „élménye” született meg, de nehéz lesz a magyar mozi száz évében „versenytársat” találni. Szente Vajk Legénybúcsúja vállalhatatlan, felháborító, primitív visszaélés a hatalomhoz való dörgölőzéssel.

A film végén indokolatlan zenés-táncos nőnapi (?), bármilyen mulatság

Ragozzuk! A történet lehet, hogy színpadon működik – én még nem láttam és gyanítom, most már nem is fogom –, de moziban biztosan nem. És nem azért, mert onnantól kezdve irreális, hogy két fiatal magyar orvos 56 milliót pár perc alatt elpókerezhet, hanem amiatt, hogy csak messziről ugatja a szerző a Ray Cooney írta bohózatok mintázatát, csak sületlen hülyeségek és kínos poénok durrogtatását tudta elkövetni forgatókönyv gyanánt. Hogy itt mennyire nincs semmi látnivaló, jól mutatja a képkockák végére illesztett, teljesen indokolatlan zenés-táncos mulatság, illetve a szereplők által monologizált összefoglaló, ha nem értenénk, mi a frász történt ebben a fényvisszaverésen alapuló játszadozásban. Elképesztő! Megalázó a nézőnek és a színészeknek is.

Ember Márk és Fehér Tibor abban a pillanatban, amikor maguk sem értik, mibe keveredtek és miért vállalták el

Szó se róla, a két főszereplő – Embert Márk és Fehér Tibor – küzd a színészi becsületéért, mert az itt kevés, hogy „van az a pénz, amiért korpás az ember haja”. Az RTL Klub beszállása miatt érthető Csuja Imre indokolatlan feltűnése is. A Játékszín pedig minden bizonnyal így tudott tizenharmadik havi fizetést adni a Szente Vajk darab színpadi szereplőinek, Korda Gyuri bácsi meg talán promóciós céllal lett kamera elé helyezve. A producerek személyével, a nemzet gázszerelőjének nevelt lányával pedig ne is foglalkozzunk! Maradjunk annyiban, hogy a magyar filmes producerség és a közbeszerzésen nyert beruházások kivitelezése sok hasonlóságot mutat. Már, ami a közpénz jelleg és magának a pénznek az eltűnését illeti.

A nemzet Gyuri bácsija, aki legalább nem vonszolja a Dunán Klárikát

Szente Vajk Legénybúcsújával kapcsolatban tulajdonképpen semmit sem értek. Ezt miért kellett megcsinálni? Nem járt volna jobban a néző és a stáb is, ha a gyártók szimplán hazaviszik a pénzt, és nem fárasztanak másokat a hülyeségükkel. Több is veszett már Mohácsnál! A vágó és a világosító amúgy se sokat dolgozott, vagy ha igen, akkor a jövőben mással kellene foglalkozniuk. Miként az egykor jobb sorsra érdemes Szente Vajknak is. Kapott már egy hatalmas színházat, az nem elég? Miért kell a maradék reputációját, szakmai hitelességét ilyesmivel legyalulni? Ha szimplán csak piaci alapon, egyetlen adóforint vagy közpénz nélkül, a saját vagyonát és magáncégek már leadózott nyereségét kockáztatná, nem érdekelne, de annyi jó dolgot lehetett volna ennek a moziba mutogatott időrablásnak az árából csinálni. Már, ha nem a kontraszelekció ül ismét tort a magyar kultúra romjai felett.

Előző cikk

Megosztás:

Legfrissebbek

Hírlevél feliratkozás

spot_imgspot_img

További írások
Kapcsolódó

Herendi kettő

Attól, hogy Herendi Gábor új filmje, a Szenvedélyes nők alulmúlja a tavalyi Futni mentemet, egyszer meg lehet nézni. Fiatal színészeket foglalkoztat és Tompos Kátya előtt is tiszteleg.

És semmi

A Szigligeti idei harmadik bemutatóját látva felvetődik, hogy a Mici néni két élete után mi indokolta az Egy csók és más semmi műsorra tűzését. Lényegét tekintve ugyanaz pepitában.

Tabu stand up

Mivel az elmúlt három évtizedben nem láttam a Csak beljebb, Jancsikám! című előadást, így nem tudom eldönteni, hogy a Szín-Mű-Hely új bemutatója remake, felújítás vagy új rendezés.

Aki lebuktatta Rajnák elvtársat

A Fiumei úti iskola faháza előtt esőben baktató négy kisiskolást ugyanaz az Urbán Tamás fotóriporter örökítette meg, akinek sok tekintetben különleges önéletírása pár hete jelent meg.