2025.08.27. (szerda)

bSZ2011: Dübörög, de nem a kampány

bSZ2011: Dübörög, de nem a kampány

Dátum:

Nem értem, hogy a Szapáry és a Sóház utca kereszteződésében mit keresnek több tonnás kamionok, betonkeverők és dömperek. Vagyis sejtem, hogy a sofőrök ugyanolyan nemtörődömök, mint akiknek a dolguk lenne a korlátozó táblákat kihelyeztetni. Vagy, ha nincs kampány, akkor felénk vakok a döntéshozók?

Amíg nem üldögél hosszabban az ember a megszépült Tiszai hajósok terén, addig fel sem tűnik, hogy mennyi, több tonnás teherautó megy el a tér városfelőli végén. Jönnek a Szapáryn és fordulnak jobbra, vagy jönnek az egykori tárház felől, és fekete füstöt eregetve kanyarodnak rá a Szapáryra. Szűk félóra alatt három-négy ilyen dögöt lehet ott megszámolni napközben.

Mit keresnek ezek itt?

Ha ugyanis ezen a kereszteződésen ezek a teherautók átdübörögnek, akkor feltételeznünk kell, hogy nemcsak a Szapáryn jöttek végig, de Ságvárin és az Adyn is végigromboltak már. A Baross útról nem jöhettek, mivel a régi mentőállomásnál kint van egy 3,5 tonnás korlátozó tábla, tehát a piacnál lévő kereszteződésen át indulnak el a Tisza felé.

A másik irányból, a belvárosi iskola elé is csak úgy kerülhetnek a teherautók, ha az Indóház és a Mártírok útján is végigrobogtak. Azaz, elhúztak a főiskolai kollégium előtt, megremegtették a Mária-szobrot és a belvárosi nagytemplomot, a Tisza mozit és a zsinagógát.

De mi dolguk van erre? Nézzünk rá térképre! Az égvilágon semmi.

Mikor jut végre valakinek az eszébe, hogy itt valami nagyon nem stimmel? És nemcsak azért, mert engem rettenetesen bosszant, ha a kedvenc teraszaimra fekete füstöt köpnek a teherautók. Hanem azért, mert a város egyik legsűrűbb gyalogos és kerékpáros forgalmú szakaszán, a legtöbb védendő épületünk mellett dübörögnek el ezek a teherautók. Teljesen indokolatlanul.

Nézzünk rá a város térképére! A Templom, a Mártírok és az Indóház utcákban ma már egyetlen olyan ipartelep sincs, ami indokolná a több tonnás teherautók mozgását. Szerintem nagyon egyszerűen belátható, hogy a teherautók vezetőit ugyanaz a kényelem és nemtörődömség vezérli, mint a város útjaiért és épített értékeiért felelős – pontosabban felelőtlen – vezetőket és döntéshozókat. Ezek a teherautók ugyanis csak és kizárólag átmenő forgalmat jelentenek erre, úti céljukat elérhetnék a kétszer kétsávos Mátyás király, József Attila és Tószegi utak használatával.

Ehhez pedig semmi egyebet nem kellene tenni, mint a 3,5 tonnánál nehezebb teherautók behajtását tiltó táblákat kihelyezni a Szolnok ispán körút minden olyan kereszteződésébe, ahol a belváros felé lehet fordulni. Majd felkérni a rendőrséget, hogy egy-két hétig figyelmeztesse, utána pedig keményen büntesse a figyelmetlen sofőröket. Néhány tízezer forintos beruházással százmilliókat lehetne spórolni.

Csak egy határozott döntés kellene. Amit esküszöm, akkor is meglehet hozni, ha éppen nincs kampány és kong az ürességtől a város kasszája. Mondjuk csak azért, mert ilyen döntések reményében adtuk a voksunkat. Utána tőlem akár mazsorettes avatóünnepséget is lehet rendezni a kitiltott kamionok felvonulásával.

A CIKK ELŐSZÖR 2011. OKTÓBER 14-ÉN JELENT MEG A BLOGSZOLNOKON.

Előző cikk
Következő cikk

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ

Kérjük, írja be véleményét!
írja be ide a nevét

Megosztás:

Legfrissebbek

Hírlevél feliratkozás

spot_imgspot_img

További írások
Kapcsolódó

Segítségkérés (2.): Két kép

Olyan képek azonosításában szeretném a blogSzolnok olvasóinak a segítségét kérni, amelyeket képtelen vagyok megfejteni. Az egyik egy legalább hetvenöt éves kereskedést ábrázol. A másik viszont lehet, hogy nem is Szolnokot mutatja. Akinek van ötlete, jelentkezzen!

Áldozatok emlékezete

A háromgyerekes, negyvenéves tanárnak levelet hozott a postás. Két hét múlva már több vagonnyi férfival zakatolt Kelet felé. Egy részük névtelen sírokban végezte, mások évekig gyötrődtek hadifogolyként, és csak a szerencsések tértek haza. Talán kimondható: mind áldozatok voltak.

Helyi sajtó sirató

Az utóbbi években egyre fontosabb lett a hazai termékek védelme, mind többen vesznek helyben készült dolgokat. Miért más a hazai, a helyi sajtó? A rendszerváltás előtt Szolnokon egy újság, egy születőben lévő tévé és pár órányi rádió működött. Aztán volt, amikor tíz szerkesztőség. Ma meg?

Tócsát a járdákra?

Ha Szolnok belvárosában egy ereszcsatornából a járdára kifolyt és megfagyott víztócsán nem estem volna hanyatt, talán nem foglalkoznék azzal, hogy egy európai városban hol a helye a tetőkről lefolyó csapadékvíznek. Főleg, hogy Szolnokon is van példa az esővíz kulturált elvezetésére.