2025.08.26. (kedd)

Hídverés

Hídverés

Dátum:

Népbutítás helyett címmel jelent meg a blogSzolnok egyik utolsó cikke 2024-ben a Csáklya utcai híd feleslegességéről. Sokan reagáltak az írásra, köztük kevesen voltak az építés támogatói.

A blogSzolnok Felénk rovatában 2024. december 18-án megjelent Népbutítás helyett című írás az alábbi linken olvasható: http://www.blogszolnok.hu/felenk_nepbutitas_helyett

 

Sz. Tibor: Igen, egy híd tervezésénél gondolkodni kellene. Nemcsak abban, hogy 87-ben de kellett volna ide a híd. Ebben „közmegegyezünk”, és akkor itt lesz. A város azonban élő szervezet. Fejlődik, nő, pusztul és épül. Ma már pont az volna a cél, hogy kevesebb kocsi járjon legalább a belváros útjain. Ehhez parkolók és jól szervezett közösségi közlekedés kell. Nem híd. A híddal szerintem még egy tőrt szúrunk a Déli Iparterületbe. Azt mutatjuk, hogy az egyetlen ajánlatunk a forgalom. De sajnos ezt ajánljuk a Tiszaligetnek is. Gyenge ajánlat különösen akkor, ha egy évtizeddel később aspirálunk Szolnok Európa Kulturális fővárosa címére. Mindez nemcsak a filmfesztivál és más magas kulturális eseményeket jelent, hanem tervezett urbanizációs folyamatokat is.

S. Róbert: Mennyit vitáztam bizottsági üléseken 2002-2006 között a mindent erőből lenyomó szocikkal (sehol nem voltak a sértődött fideszesek) amiatt, hogy hibás a Szandai-rét fejlesztése, mert Szolnok tiszántúli részén sokkal kevesebben laknak, a közúti Tisza-híd pedig szűk keresztmetszet. A Széchenyi-lakótelep mögött, a 32-es melletti területet javasoltam fejlesztésre. Elmúlt… A Csáklya-híd felesleges és irreális költségű. (Ott van Szolnok ivóvízhálózata, ha lopni akarnak, lopjanak annak fejlesztéséből!) A 442-es az összeomlás szélén, azt javítsák meg, és legyen meg a szandai elkerülő! Ez a realitás.

Cs. Lászlóné: Nos, már vártam, mikor szólalnak meg az állandó okoskodók, elégedetlenkedők, kritizálók, negatívok…

Sz. Szilárd: Mindenki mellette van! Mégsem akar megépülni. nagyon kellene a városnak.

M. Mária: Igen, csak nem ott és nem a Tiszaliget megnyitásával.

Sz. Szilárd: Jobb ötlet? Hol legyen az új híd?

M. Mária: Volt, van, de felesleges megosztani, mert már a tervezés előtt sem foglalkoztak senki véleményével, mert akkor a Ligetet nem lehetne bekötni csak sok plusz költséggel vagy egyáltalán nem, és a volt városvezetés érdeke előrébb való volt. Véleményem szerint először a meglévő felüljárókat, utakat kellene szakszerűen rendbe hozni, és a Szent István-hidat is jobban kihasználni. Nagyzolni akarnak a gigaberuházással miközben a város sok helyen „romhalmaz”, és a pénzügyi vonzatról már nem is beszélek.

Z. Attila: Szerintem egyáltalán nincs igaza a BlogSzolnok cikkírójának, meg vagyok róla győződve, hogy az egyik legfontosabb fejlesztés lenne az új híd és az elkerülő megépítése. A belvárosi Tisza-híd kapacitása a rávezető utakkal együtt egyszerűen elégtelen. Nem szabad elfelejtkezni a bevásárló központ bekötésének fontosságáról sem.

F. Ferenc: A felsoroltak között alig van „lényeges” dolog! Egy a lényeg, hogy a közpénzből működő monopol párt hűbéresei anyagilag jól járjanak, ha tényleg épül bárhová bármi is. A többi nem számít.

P. Balázs: Kossuth tér újbóli megnyitása a forgalom előtt lenne a részleges megoldás. A belvárostól távoli minden célnak megfelelő infrastruktúrát nélkülöző zegzugos kis utcákon megközelíthető híd majd több kilóméter ártéren keresztül, lábakon vezető út a semmibe (2 sávos elkerülő) vagy a ligetből lesz autópálya? Vagy kertek alján Szandára, biztosan jó megoldások.

K. József: Ki írta ezt a cikket? Amúgy, ha a hidat egyelőre nem is, a Martfű-Rákóczi-Szanda utat már régen meg kellett volna építeni. Jó, hát egy hidat eltervezgetnek évekig, de hogy egy nyomorult utat sem bírunk építeni. Aztán megnéznénk, hogyan alakul a belvárosi híd forgalma. (Hahó, oligarchák! Útépítés, amiből ki lehet venni a jó pénzeket. Vagy már elég volt és nem kell több?)

M. Mihály: Ez egy jó írás. Egy dolgot nem látok, az Auchan és a körülötte lévő üzletek alternatívája a város másik részén miért nem merül fel. A bevásárlási „áradat” a hídon jön át, ha lenne másik lehetőség ilyen üzletek elérésére, máshol, akkor nem jönne át mindenki a hídon. Ez az áruház elhelyezés volt az igazi „baki”. Persze nem egyszerű, mert még most is fejleszteni akarják a jelenlegi láncot és nem átpozícionálni, észak felé pedig lenne hely, az M4 is közel van. Nyilván komoly érdekek vannak a háttérben.

Előző cikk
Következő cikk

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ

Kérjük, írja be véleményét!
írja be ide a nevét

Megosztás:

Legfrissebbek

Hírlevél feliratkozás

spot_imgspot_img

További írások
Kapcsolódó

Négy téma

Az AKB rovat két bejegyzésére többen is reagáltak, bár bevallom, volt egy olyan is, amire több hozzászólást reméltem. Természetesen az állomás elmaradt felújítása se maradt szó nélkül.

Hídverés

A Kérdezem rovatban jelent meg az épülő gyaloghídról egy rövid interjú. Az iwiw-en többen is megjegyzést fűztek a cikkhez. Én is elmondom a magam véleményét.

Árkádozás

A Szolnoki házak sorozatban írtunk az Árkádról, azaz a Centrum-sarokról, vagyis a Nerfeld-palotáról. A régi épület elbontásának időpontja még mindig bizonytalan, de egy városi legenda tartja magát.

Reménytelen

A Szapáry utca egyik legrégebbi épülete, a néhai Ságvári művelődési ház mellett, teszi a dolgát. Pusztul tovább. Szolnok városa, a környék lekerítésén túl semmit nem tud tenni. Semmit?