A blogSzolnok Felénk rovatában 2024. december 18-án megjelent Népbutítás helyett című írás az alábbi linken olvasható: http://www.blogszolnok.hu/felenk_nepbutitas_helyett
Sz. Tibor: Igen, egy híd tervezésénél gondolkodni kellene. Nemcsak abban, hogy 87-ben de kellett volna ide a híd. Ebben „közmegegyezünk”, és akkor itt lesz. A város azonban élő szervezet. Fejlődik, nő, pusztul és épül. Ma már pont az volna a cél, hogy kevesebb kocsi járjon legalább a belváros útjain. Ehhez parkolók és jól szervezett közösségi közlekedés kell. Nem híd. A híddal szerintem még egy tőrt szúrunk a Déli Iparterületbe. Azt mutatjuk, hogy az egyetlen ajánlatunk a forgalom. De sajnos ezt ajánljuk a Tiszaligetnek is. Gyenge ajánlat különösen akkor, ha egy évtizeddel később aspirálunk Szolnok Európa Kulturális fővárosa címére. Mindez nemcsak a filmfesztivál és más magas kulturális eseményeket jelent, hanem tervezett urbanizációs folyamatokat is.
S. Róbert: Mennyit vitáztam bizottsági üléseken 2002-2006 között a mindent erőből lenyomó szocikkal (sehol nem voltak a sértődött fideszesek) amiatt, hogy hibás a Szandai-rét fejlesztése, mert Szolnok tiszántúli részén sokkal kevesebben laknak, a közúti Tisza-híd pedig szűk keresztmetszet. A Széchenyi-lakótelep mögött, a 32-es melletti területet javasoltam fejlesztésre. Elmúlt… A Csáklya-híd felesleges és irreális költségű. (Ott van Szolnok ivóvízhálózata, ha lopni akarnak, lopjanak annak fejlesztéséből!) A 442-es az összeomlás szélén, azt javítsák meg, és legyen meg a szandai elkerülő! Ez a realitás.
Cs. Lászlóné: Nos, már vártam, mikor szólalnak meg az állandó okoskodók, elégedetlenkedők, kritizálók, negatívok…
Sz. Szilárd: Mindenki mellette van! Mégsem akar megépülni. nagyon kellene a városnak.
M. Mária: Igen, csak nem ott és nem a Tiszaliget megnyitásával.
Sz. Szilárd: Jobb ötlet? Hol legyen az új híd?
M. Mária: Volt, van, de felesleges megosztani, mert már a tervezés előtt sem foglalkoztak senki véleményével, mert akkor a Ligetet nem lehetne bekötni csak sok plusz költséggel vagy egyáltalán nem, és a volt városvezetés érdeke előrébb való volt. Véleményem szerint először a meglévő felüljárókat, utakat kellene szakszerűen rendbe hozni, és a Szent István-hidat is jobban kihasználni. Nagyzolni akarnak a gigaberuházással miközben a város sok helyen „romhalmaz”, és a pénzügyi vonzatról már nem is beszélek.
Z. Attila: Szerintem egyáltalán nincs igaza a BlogSzolnok cikkírójának, meg vagyok róla győződve, hogy az egyik legfontosabb fejlesztés lenne az új híd és az elkerülő megépítése. A belvárosi Tisza-híd kapacitása a rávezető utakkal együtt egyszerűen elégtelen. Nem szabad elfelejtkezni a bevásárló központ bekötésének fontosságáról sem.
F. Ferenc: A felsoroltak között alig van „lényeges” dolog! Egy a lényeg, hogy a közpénzből működő monopol párt hűbéresei anyagilag jól járjanak, ha tényleg épül bárhová bármi is. A többi nem számít.
P. Balázs: Kossuth tér újbóli megnyitása a forgalom előtt lenne a részleges megoldás. A belvárostól távoli minden célnak megfelelő infrastruktúrát nélkülöző zegzugos kis utcákon megközelíthető híd majd több kilóméter ártéren keresztül, lábakon vezető út a semmibe (2 sávos elkerülő) vagy a ligetből lesz autópálya? Vagy kertek alján Szandára, biztosan jó megoldások.
K. József: Ki írta ezt a cikket? Amúgy, ha a hidat egyelőre nem is, a Martfű-Rákóczi-Szanda utat már régen meg kellett volna építeni. Jó, hát egy hidat eltervezgetnek évekig, de hogy egy nyomorult utat sem bírunk építeni. Aztán megnéznénk, hogyan alakul a belvárosi híd forgalma. (Hahó, oligarchák! Útépítés, amiből ki lehet venni a jó pénzeket. Vagy már elég volt és nem kell több?)
M. Mihály: Ez egy jó írás. Egy dolgot nem látok, az Auchan és a körülötte lévő üzletek alternatívája a város másik részén miért nem merül fel. A bevásárlási „áradat” a hídon jön át, ha lenne másik lehetőség ilyen üzletek elérésére, máshol, akkor nem jönne át mindenki a hídon. Ez az áruház elhelyezés volt az igazi „baki”. Persze nem egyszerű, mert még most is fejleszteni akarják a jelenlegi láncot és nem átpozícionálni, észak felé pedig lenne hely, az M4 is közel van. Nyilván komoly érdekek vannak a háttérben.