2025.11.27. (csütörtök)

A Csáklya utcai takaró

A Csáklya utcai takaró

Dátum:

Meg lehet sértődni, hogy a csak álmokban létező Csáklya utcai híd miatt nem indul el a bukott polgármester szentté avatási eljárása, de lehetne reális és fontosabb célokért is dolgozni.
A kép régi, de az út nem változott: az egyik zötyögő Szolnok és az M4-es között

Amikor valaki lehajt az M4-es autóútról – aminek a kormánypárti belharcok miatti csúszása közúti balesetekben elhunytakkal is mérhető gaztett volt, tehát inkább szégyellje, sem mint ünnepelje a bukott városvezető – a 32-es csomópontjánál, majd megteszi azt a pár kilométert a város határát jelző tábláig, vajon kívánja-e, hogy Szolnoknál sok százmilliárd forintból – aminek a fele „alkotmányos költségekre” menne el – újabb Tisza-híd épüljön? Avagy józan paraszti ésszel belátja, hogy sokkal fontosabb lenne például az M4-es és Szolnok összekötése legalább egy korszerű, minimum kétszer kétsávos úttal, amit, ha okosan építenek meg, nemcsak az ingázók életét könnyítheti, de a Széchenyi városrészben élők közlekedését is segítheti. Már csak azért is, mert nyilvánvaló, hogy Szolnok következő „ipari parkja” a 32-es főút mellett alakulhat ki.

Hány év alatt készül el az M4-es Szolnok és Kisújszállás között? És hol van még a többi?

Ráadásul vicc – csak már nevetni nem tudunk –, hogy a még mindig sikerként tálalt M4-es (Debrecenig elért már?) és a város között egyetlen utat sem sikerült korszerűsíteni. Besenyszög irányából milyen a bekötő út minősége: még mindig több a folytonossági hiány, mint a folytonosság? Több! A régi elkerülő milyen állapotban van: átdobja még a púpos aszfalt közlekedőt a szembe sávba? Át! Az M4-es felé is vezető Abonyi úton roskadozó Barátság-felüljárót mikor kell lezárni életveszélyes állapota miatt? Már rég le kellett volna! És ezek jórészt állami utak, tehát nem a szolnoki képviselőkön múlik az állapotuk, hanem az adószedő kormányon. Nem kell amatőr közutasnak lenni ahhoz, hogy megtippelhessük, hogyan aránylana az összes M4-Szolnok bekötő négysávos, tüköraszfaltos, rendezett patkájú úttá varázslásának költsége a Csáklya utcai híd bekerülési költségéhez. Lehet, hogy már eddig több ment el erre az álomra, mint amiből az összes, fentebb emlegetett utat korszerűsíthették volna.

Az ezen a képen látható hatalmas lobbierőnek köszönhető, hogy már javítani is kell a szandai elkerülőt – ja nem

De menjünk tovább! Amikor valaki Martfűről, Rákóczifalváról vagy Szandáról próbál reggel bejutni a városba, majd este újabb órát pazarol el az életéből a 442-es forgalma és állapota miatt, akkor mosolyog, hogy már a tervezés újabb szakaszába lépett a Csáklya utcai híd, avagy felméri, a térség országgyűlési képviselői és nulla lobbierővel rendelkező, immár koloncként cipelt egykori városvezető 20 év alatt mire volt képes? A szandai elkerülő ügyében szimpla hazudozásra, parasztvakításra, választási propagandára. Mert, ha valóban meg akarták volna építeni azt a nyomorult pár kilométert és néhány műtárgyat, és valaki az aktuális kormányokban komolyan veszi ezeket a helyi nímandokat, akkor már nemhogy készen van az szandai elkerülő, de túl vagyunk az első felújításán is. Vegyük már észre: a Csáklya utcai hídról szóló mesék a tehetetlenek takarója!

Ebből a tervezgetésből akár a Kertvárosban már majdnem becsúszó 442-est is felújíthatták volna

Nem tudom, feltűnik-e ezeknek a verbális vetítőgépeknek, hogy a 442-es állami út helikopteres körforgalom és a Holt-Tisza csomópont közötti szakasza hamarosan becsúszik a Kertvárosba. A most eltervezgetett pénzből azt a szakaszt fel lehetett volna újítani, sőt talán szélesíteni is. De, ha már helyet keresnek olyan megcsapolható állami forrásoknak, aminek legalább az itt élők is hasznát látnák, akkor nyugodtan elmélkedjenek el a turbó körforgalom és a szajoli felüljáró közötti főút felújításán! Esküszöm, egy szót se szólnék, ha sorfalat állnának a szalagátvágásnál, csak a Szolnokra bevezető öt, elképesztően rossz állapotban lévő állami út egyikének a felújítását érjék el.

További jó vetítést! Takaródzást! Vagy ébredést!

Erre azonban esély sincs. Nem azért, mert a Csáklya utcai hídra koncentrálnak. Hanem mert üres a kassza, és a jöjjön bárki áprilisban, a következő években sem lesz tele, nem futhatja mindenre, főleg felesleges hülyeségekre nem. Mert az ugye megvan a Csáklya utcai híd körül vadul bábáskodóknak, hogy amikor annak az ötlete először felmerült, Szolnok lakossága még 75 ezer fő volt, sokan úgy gondolták, lesz még 120 ezres – ahogy Kecskemét lett is –, ám ha nem történik valami csoda, akkor a Csáklya utcai híd várható átadásakor (2053), jó, ha 45 ezren laknak ebben a városban! További jó takaródzást! És pártszimpátiától független ébredést, a takaródzók nélkül!

Megosztás:

Legfrissebbek

Hírlevél feliratkozás

spot_imgspot_img

További írások
Kapcsolódó

A nagy szolnoki levesgate

Képviselőink az előző héten azért vették fel tiszteletdíjukat, hogy egymásra mutogassanak, ki miatt nem lesz ebéd a szolnoki iskolákban. Ha ez komoly, akkor óriási nagy a baj.

Zavaró tények

Szolnok jövője a jelenben keletkező adatokon is múlik. Ha azt nem tudjuk, hogy ma hányan és kik laknak a városban, hogyan akarunk bármit is tervezni és építeni? Városi adatbánya kell!

Egy év

Nem történt semmi sem. Felejtsük gyorsan el? Egy évünk elszelelt. Dúdolhatnánk dalokat, csavarhatnánk ki verssorokat, ha éppen nem a bőrünkre menne mindaz, ami Szolnokon (nem) történt.

Buborékfújók

Ugyanaz a szolnoki esemény, ugyanaz a cél, ugyanazok a résztvevők. A helyszínen. A Facebook bugyraiban azonban két külön buborék, amit Szolnok volt és mostani „első” embere fúj.