2025.08.27. (szerda)

Pozitív csalódások, eltérő vélemények

Pozitív csalódások, eltérő vélemények

Dátum:

Klasszikus slágerek, meglepően ügyes gyerekek, szórakoztató konferanszié és teltház. Azt mondják, a harmadik dönti el, hogy érdemes-e valamit folytatni. Annak ellenére, hogy most már azon is vitatkoztunk, az eddigiek közül melyik volt a jobb, remélem, jövőre is lesz tánckoncert Szolnokon.

A Bolero! – Tánckoncert első része olyan népszerű klasszikusokat vonultatott fel, amelyeket szerintem mindenki ismer, és amiket kifejezetten kellemes nagyzenekarral és több száz fős énekkarral hallgatni. Zengett a sportcsarnok, ahol ezen az estén se nagyon lehetett egy gombostűt sem leejteni, tényleg, mindenütt ültek. Ami azt is mutatja, hogy komolyzenével is meg lehet tölteni egy ekkora „koncerttermet”, ha jó a körítés, ha vannak, akik tényleg el akarják adni a kultúrát. Amibe ugye senki nem hal bele, tehát a VV6-on, az újabb Csillag születik-en és a napi négy és fél órás tévézésen túl is van élet. És fogyasztó, aki esetünkben nem keveset fizetett a produkcióért.

Őszintén megmondom, kicsit megijedtem, amikor megtudtam, hogy Ókovács Szilveszter, a Magyar Állami Operaház főigazgatója lesz az est házigazdája, azaz konferansziéja. Ám pozitívan csalódtam. Szórakoztatóan, ha kellett saját bakijait is pellengére állítva, lendületesen vezette a közel két és fél órás műsort. Ráadásul rengeteg olyan információt osztott meg a felhangzó zeneművekről és zeneszerzőikről, amelyek szerintem ugyanúgy, ahogy nekem, a többségnek is újdonságot és plusztudást jelentettek. Ezzel pedig remekül pótolta a műsorfüzet hiányát, hiszen így nem csak hallgattuk a zenészeket, de kicsit tudtuk is, hogy mit játszanak.

A másik pozitív meglepetés a Szitt Melinda vezette Mozdulat Táncműhely növendékeinek a szereplése volt. Elsőre ettől is féltem egy kicsit, és azt gondoltam, hogy az amerikai filmek jól bevált receptje szerint kapunk néhány cuki gyereket, akikkel bármit el lehet adni. Hát nem! Lelkiismeretesen felkészített, vállalható produkciót nyújtott vagy ötven gyerek. Akiket a két felkészítő szinte észrevétlenül instruált a saját mozdulataival. Izaki Maszahiro, a város főzeneigazgatója, a Szolnoki Szimfonikus Zenekar karnagya pedig olyan féltőn figyelte őket, és vezényelte szinte háttal a saját zenekarát, mintha minden gyereket a tenyerén akart volna hordozni.

A számomra kicsit leülő második részbe ők és a Kodály Zoltán Általános Iskola énekkara vitt hangulatot. Szó se róla, az egész este várt Bolero elképesztően jól szólt Maszahiro irányításával, ám maga a táncprodukció ezúttal nem bűvölt el. Több táncost, kevesebb hajrázást és meglepő nyögdécselést vártam volna. Nem tudom, hogy a zenemű vagy a zenekar és a három énekkar előadása miatt, de tulajdonképpen maga a tánc teljesen indifferens volt számomra abban a negyed órában.

Igaz, ezt a véleményemet nem is mindenki osztotta. Ráadásul az előadás végén már nemcsak arról volt szó, hogy az adott estének melyik része tetszett vagy hagyott valakit hidegen, ugyanis az eddigi három produkció került terítékre. Ami lehet, hogy megosztotta a közönséget, ám két dologban egyet tudtunk érteni. Kár lett volna kihagyni ezt az estét is. És reméljük, hogy a következő új év első hétvégéje is tánckoncerttel indul Szolnokon.

Előző cikk
Következő cikk

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ

Kérjük, írja be véleményét!
írja be ide a nevét

Megosztás:

Legfrissebbek

Hírlevél feliratkozás

spot_imgspot_img

További írások
Kapcsolódó

Nézőképző

Akkor kezdtem felfedezni a szolnoki színházat, amikor Mucsi Zoltán volt itt az egyik vezető színész, akár azt is mondhatnám, a nyolcvanas évek közepének helyi sztárja. Éppen ezért örültem, hogy a XXII. Szolnoki Zenei Fesztiválra meghívták. Fergeteges volt a színháznéző képzésem.

Szép csendben és a valóság

Szép csendben. Nagy Zoltán elsőfilmes rendező alkotásának a címe a legtalálóbb. Mert így söpörjük a szőnyeg alá a kellemetlen ügyeket. Az iskolában. A megalázott családjában. A megalázónál. A fiatalok háborognak, de vihetik tovább a mintát. Szép csendben nem változik semmi.

Harna Péter Show

Ha lehetne barokkosan hosszú címet adni a Bál a Savoyban című darabról szóló recenziónak, akkor az a következő lenne: Harna Péter nagyszerű alakítással menti meg a bukástól a Szigligeti Színház idei operettjét, ami a tapsrendnél is abszolút hallatszik.

Beszélnünk kellene róla

Az egykori szocialista vállalatok privatizációjáról és későbbi sorsukról, vagy éppen a rendszerváltás előtti, kvázi "rabszolgamunkáról" nekünk is ideje lenne filmeken (is) mesélni. A kisemberek szemszögéből. Még akkor is, ha nálunk A változás valutájához hasonló alaptörténet nincs.