– Miért éppen egy gyönyörű Topolino hirdeti a mostani találkozót?
– Minden évben választunk egy járművet a tagok gyűjteményéből, amelyikkel nemcsak a túránkat reklámozzuk, de a műsorfüzet címlapjára is ez kerül. Most László József társunk (a kép bal oldalán László József, jobb oldalon Lukács Alajos) 1938-as gyártású, de idén már eredeti állapotába elkészült Fiatját választottuk. Remélem, jövőre az én Csepelem lesz a befutó. A motorja működőképes, a platójára szerelt műtő minden darabja a helyén van, már csak az eredeti szín hiányzik a karosszériáról.
– Hány tagú a klub, és hány veterán járművük van?
– A taglétszám a 2002-es alapítás óta állandóan változik, most körülbelül negyvenen vagyunk. Húsz éves éppúgy van közöttünk, mint hetven fölötti. Az ügyvédtől a nőgyógyászon keresztül, mentős, gázszerelő, programozó, buszsofőr, katona, rendőr is van a tagjaink között. Persze nem mindenkinek van még saját veterán járműve, de olyan tagtársunk is akad, akinek kisebb gyűjteménye áll otthon. Mivel megyei egyesület vagyunk, nemcsak szolnoki, de például tiszafüredi, jászdózsai vagy csemői tagjaink is vannak.
– Csak a klub tagjai túráznak május utolsó hétvégéjén, vagy máshonnan is érkeznek veteránosok?
– A 2007-es kastélytúrát még csak a klub tagjainak szerveztük, de annyira jól sikerült, hogy elhatároztuk, nyilvánossá tesszük, és vendégeket is hívunk. Most, egy héttel az idei találkozó előtt 44 autó jelentkezett a túrára, de a roham azt hiszem, még hátra van. A tagjaink mellett az ország szinte minden pontjáról jelentkeztek veteránosok, és Németországból, Szerbiából is várunk vendégeket. Egyébként bárki jelentkezhet, aki legalább egy youngtimer – azaz 25 évnél idősebb, érvényes műszakival, biztosítással rendelkező járművel szeretne indulni.
– Lesznek-e különleges járművek az idei túrán?
– Érkezik két Indián motorkerékpár, az egyik 1926-os a másik 27-es kiadású. Az Orosházáról érkező motor tulajdonosa a felújítás folyamatáról vetítéssel egybekötött előadást is tart majd a vendégeinknek. Ezen kívül lesz néhány katonai jármű, Mercedesek és pár szocialista autó is, köztük egy szép Csajka, Skoda Felicia, Skoda Kupé és számos szebbnél szebb jármű. Ami talán még különlegesség, hogy idén, több olyan autó is érkezik, amelyeket még a második világháború előtt gyártottak.
– Mi a találkozó programja?
– Már pénteken délután érkeznek a járművek és a tulajdonosaik, akiknek már aznap estétől szervezünk programot. Szombaton reggel, a Kossuth térről indítjuk a kastély túránkat, amelyik érinti Újszászt, a Tápió-vidéket, Ceglédet és Abonyt. Az érdeklődő közönség számára a vasárnap délelőtti program lesz majd az érdekes, amikor egy városi felvonulás után a Kossuth téren állítjuk ki a járműveket. Itt reggel kilenctől délig bárki megtekintheti ezeket a csodás autókat, motorkerékpárokat. Közben fúvószenekar szórakoztatja a látogatókat. A díjakat ünnepélyes keretek között Szalay Ferenc polgármester úr adja majd át.
– Lehet egy szervezőtől olyat kérdezni, hogy neki melyik autó a kedvence?
– Ötezer köbcenti fölött, bármilyen V8-as motorral szerelt autó megdobogtatja a szívemet. Nekem sajnos ilyen nincs, de a feleségemmel minden évben részt veszünk legalább egy amerikai autós találkozón, ahol sok ilyet lehet látni és hallani. Ezek közül is a veterán korúak tetszenek igazán. Egyébként jelenleg egy 1960-as Pannónia TLF motorkerékpárom van, illetve a már említett 1975-ös katonai Csepel, dobozos teherautó várja az udvaron, hogy legyen időm befejezni a restaurálását.