2025.08.27. (szerda)

Villogni jó?

Villogni jó?

Dátum:

A világ első közlekedési jelzőlámpáját 1868-ban helyezték üzembe. Magyarországon 1926-ban kezdett működni az első. Hogy Szolnokra mikor telepítettek először ilyet, nem tudom, szerintem legalább negyven éve. De hogy a működtetésük a mai napig gondot okoz, az biztos.

11-ajelzolampa1_400Péntek este negyed kilenc. A Szabadság téri közlekedési lámpák már nem működnek, így aki a Zagyva-híd felől akar átkelni a Tiszán, jobb, ha nagyon vigyáz. De erre persze van is ideje. Csupán percek és szerencse kérdése, hogy a Zagyván túlról át lehessen jutni ezen a kereszteződésen.

A Tabán sarkánál, az Ady Endre út végén is sárgán villog már a két jelzőlámpa. Közöttük viszont pirosan világít a visszaszámláló óra, ami csak egy picit zavaró. A hidak felől érkezve, pénteken este nem könnyű balra kanyarodni. De persze megoldható, és a statisztika szerint, csak körülbelül minden tízezredik kanyarodásra jut egy karambol, ami ugye nem is olyan rossz arány.

Péntek este negyed kilenckor végig az Ady Endrén… Nem villog minden lámpa sárgán. Az Arany János utcánál például működik. Nagyon helyes, hiszen ez a kereszteződés a város egyik legveszélyesebb közlekedési csomópontja. Kész csoda, hogy még nem épült ide felüljáró. Ha valahol, hát akkor itt kell pénteken este is működniük a jelzőlámpáknak.

És persze a főiskola elhagyott épülete előtt lévő zebránál is. Mert ott egyébként is akkora a gyalogosforgalom, hogy levezetése megoldhatatlan lenne segítség nélkül. Rémület ülne mindenki arcára, ha péntek este itt kikapcsolnák a lámpákat.

11-akeresztezodes2_400Ezekhez képest csak helyeselni lehet, hogy az Ady és a Ságvári kereszteződésében, a piac sarkánál sárgán villognak a lámpák. Ott tényleg felesleges lenne a működésük. Nem is értem, hogy egyáltalán minek szerelték fel oda ezeket a drága berendezéseket. Egyszerűbb lenne kiírni, hogy ez a kereszteződés egy szerencsejáték: vagy sikerül, vagy nem. A támogatók pedig a karosszérialakatosok.

Biztos van magyarázat. Mi egy olyan ország vagyunk, ahol mindig mindenre van valami magyarázat, meg egyébként se mi, hanem a másik tehet róla, és a használók egyébként se értenek hozzá, és ne pofázzon már bele mindenki mindenbe. És egyébként is minden úgy jó, ahogy van. Meg nálunk már a gondolkodás is pénzbe kerül, meg közbeszerzés, meg mutyi kell hozzá.

Szóval nem reménykedek abban, hogy egyszer a szolnoki jelzőlámpák normálisan fognak működni. Már az is eredmény, ha általában működnek. Voltak már kalandjaim a piac sarkánál hétköznap reggel!

Úgy tűnik vagy megoldhatatlan feladat a legnagyobb kereszteződésekben folyamatosan működtetni a lámpákat, vagy van valami titkos és megváltoztathatatlan indoka annak, hogy hétvégén sárgán villognak. Például olcsóbb a sárga villogás, mint a piros-sárga-zöld kombináció. Vagy környezetvédelmi okai vannak, netán ezzel akarják az elsőbbség adás gyakorlására késztetni a lakókat. Nem tudom.

Még az is lehet, hogy csak engem zavar, és velem van a baj.

Előző cikk
Következő cikk

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ

Kérjük, írja be véleményét!
írja be ide a nevét

Megosztás:

Legfrissebbek

Hírlevél feliratkozás

spot_imgspot_img

További írások
Kapcsolódó

Szemed színe?

A mai naptól a barnaszemű városlakók másodrendű állampolgárnak tekintendők. Nem érdekel, hogy az a barnaszemű orvos a legnagyobb hidegben is kijött hozzánk, amikor halálunkon voltunk. Nem fontos, hogy az a barnaszemű tanár, akkor is emberségesen bánt velünk, amikor disznó módon viselkedtünk.

Jogomban áll vs. önterápia

Mit érdemel az a bűnös - ha egyáltalán nevezhető így -, aki vasárnap délután kettőkor érzi szükségét, hogy a belvárosban flexeljen? Hogyan nevezhetjük a bolttulajdonost, akinek a riasztója hajnaltól reggelig próbálja felhívni magára a figyelmet? Nehéz az együttélés. Fel- és megoldhatatlan.

Parkolóházakat!

Az elmúlt évek hazai városfejlesztéseinek történetében a mélygarázs az elrontott beruházás és a mutyizás szinonimája lett. Holott nemcsak a növekvő autóforgalom, de a belvárosok megújítása miatt is fontos lenne a lefele vagy felfele terjeszkedő parkolók építése. Szolnokon is.

Miről és minek beszélünk?

Hogy a Tiszaliget beépíthetőségét mégis módosították, az Aranylakat bontása bizonyítja. Hogy mikor lesz lakóövezet ebből a hatalmas közparkból, az pár hónapon belül kiderül. Hogy a városkép vagy a jó ízlés már nem számít Szolnokon, hatalmas tábla jelzi. Mi a fenéről beszélünk?