– Lassan minden kiderül az idei programokról a tiszaviragfesztival.hu oldalon és a facebook profilotokon. Minden kész?
– A programok már elérhetőek a fesztivál hivatalos honlapján. Természetesen előfordulhat, hogy ezek még bővülnek, azonban kevesebb biztosan nem lesz. A Tiszavirág Fesztivál védjegyévé vált kártyaméretűre hajtogatott programfüzetünk pedig május végére kész és indul a szórása.
– Korábban utaltál arra, hogy nem akarsz nagy neveket hívni, inkább sok kisebb, de érdekes vendég lesz?
– Inkább úgy fogalmaznék, hogy nagyszínpadi produkciókat, mainstream zenekarokkal nem hozunk. Ismert nevek azonban idén is lesznek a fellépők között. Sokkal értékesebbnek tartom úgy a rendezvényt, ha inkább a fesztivállátogatókat és nem a koncertlátogatókat szolgálja ki. Nem kell beállni abba a sorba, és azt kínálni, ami bárhol kapható az országban. Inkább legyünk egyediek és mutassunk egy másik irányt! A zenei felhozatalra és különlegességekre soha nem volt panasz, inkább rácsodálkozás volt a jellemző, hogy nahát, ilyen is van. A nevekről meg csak annyit, hogy több olyan zenekar is játszott már nálunk az elmúlt években, akik külföldön tízezres tömegeket vonzanak több milliós gázsiért, nálunk viszont egy 2×3 méteres színpadon alkottak maradandót, miközben a közönség nagy részének fogalma sem volt arról, mekkora sztárokat láthat. A lényeg, hogy varázsolják el a közönséget a lényükkel, a zenéjükkel. Idén hat külföldi zenekar jön a fesztiválra, akik közül öten még nem jártak Magyarországon. Őket nagyon nagy izgalommal várom.
– Lehet, hogy a színpadokkal és a helyszínekkel kellett volna kezdenem. Ezekben lesz változás, avagy nagyjából a tavalyi elrendezést követitek?
– A színpadok maradnak ott, ahol tavaly is álltak. A szabadtéri mozi viszont új helyszínt kap. Kipróbáljuk, hogy a gyaloghíd tövében, a Tisza part mentetlen részén, a gáton kialakított ülő lépcsőknél, mit fog tudni.
– Ha nagyjából minden marad a régiben, miben lesz mégis más az idei fesztivál? Minden évben kitalálsz valamit, tavaly voltak a vasszobrok. Idén mire készülsz?
– A vasszobrok egy részét szeretnénk idén is kiállítani. Új programelemünk a Zenekanapé. Ez egy a sétányon elhelyezett, hangulatosan megvilágított kanapét jelent, amelyen akusztikus megszólalásban tudnak előadók, zenekarok bemutatkozni, játszani. „Csak zenélj, és ha adnak, fogadd el” címen kalapozhatnak is. Pénteken és szombaton négy-négy zenekar mutatkozhat be negyven-negyven percben. Erre az info@tiszaviragfesztival.hu e-mail címen lehet jelentkezni, a részletek pedig a facebook oldalunkon olvashatók. Ez egy kicsit kísérlet is, mert hosszú távú terveim vannak vele.
– Évekig hívtad Bud Spencert, de már soha sem jöhet el a szolnoki Tiszavirág Fesztiválra. Állítotok neki valahogy emléket?
– Bud Spencer nélkül nincs Tiszavirág Fesztivál, sajnos most már valóban csak a vásznon. A mozi kínálatában ezért a Csapd le csacsi, a Torrente, a Brian élete és a Sörgyári capriccio mellett a Nincs kettő négy nélkül is szerepel majd.
– Nem feledkezhetünk meg a fesztivál fontos részéről, az asztali örömökről. Nagyjából ugyanazok lesznek a vendéglátók, vagy feltűnnek újak is? Ugye a szegedi réteses jön?
– A réteses az ételsor Bud Spencere. De lesznek újak a Foodtruck soron és a borászok között is. Érdemes lesz csemegézni.
– Hídi vásár idén se lesz, csak kirakodóvásár?
– Be kellett lássam, hogy a Tiszavirág-híd nem alkalmas egy ilyen vásár lebonyolítására. Nagyon jól nézett ki és nagyon egyedi volt, de az időjárás kiemelt kockázatot jelent a gyaloghídon. Viszont a Sóház úton szépen összeköti a Borházak utcáját és a Maláta teret, ráadásul a fesztivál mind az öt napján működik majd.
– Mikor indul a reklámkampány? Vagy ez már olyan jó bor, hogy nem is kell?
– A cégér, az kell! Talán akkora intenzitású kampány, mint régebben, már nem kell. Jó látni, hogy az itt élők és a visszatérők már készülnek a fesztiválra, hangolódnak, kiveszik a szabadságukat, meghívják a barátaikat, hazahívják a külföldön élő rokonaikat. Ezért a reklám is inkább a fesztivál hangulatát, mintsem a programokat helyezik előtérbe. Annyival mindenképp egyszerűbb a dolgunk, hogy nem kell a jegybevétel miatt aggódni, és a bevételnek alárendelni a programkínálatot, lévén továbbra is ingyenesek vagyunk. Egyébként mondhatjuk, hogy mi vagyunk önmagunk reklámja.