Egy feleslegessé vált gyár csarnokaiban sorakoznak az autózás hőskorának olyan darabjai, amiket már csak könyvekből ismerhetünk. A mulhouse-i francia nemzeti autómúzeum nemcsak az első világháború előtti autókban erős, de például Bugattiból is itt van a legtöbb. Csak autóimádóknak!
Mi köze a fazékban túlfőtt tyúknak Petőfihez? Hogyan lehet a meglévő gyűjteményt újra érdekessé tenni? Látták már a pávás termet? És az megvan, hogy a kecskeméti Cifrapalota három évvel fiatalabb, a szolnoki Mezőgazdasági Takarékpénztár épületénél? Vendégségben Kecskeméten.
Három nap, három színházi előadás, három parádés étterem tündéri kiszolgálással, és végre a vártemplom felújítása is elkészült. Odafelé kicsit lassú, visszafelé viszont viccesnek tűnt, hogy Marosvásárhely belvárosából egykor indultunk és háromnegyed öt előtt megérkeztem a szolnoki állomásra.
Óramű pontossággal jön, sőt megy a vonat. A vagonok és az állomások tiszták. A szerelvények hosszúak és kihasználtak. Nem mondják be, hogy a vágányok mellett vigyázzunk, mert egy tehervonat vagy IC robog át az állomáson. Ja, és nem ütögetik a kerekeket. Csak működik.
Avagy több napos népünnepély egy olyan országban, ahol jó ideje sem forradalmak és ellenforradalmak, sem szabadságharcok és polgárháborúk alkalmával nem hányták kardélre egymást a nemzet fiai. Így nem a szomorú koszorúzások, hanem például a jókedvű farsang a nemzet egyik kovásza.