2025.08.27. (szerda)

Újra a sarok

Újra a sarok

Dátum:

A Gábor Áron tér és a Mártírok út sarkán épült társasházzal - pedig még lakatlan - nem először foglalkozott a blogSzolnok. A Kivert Biztosíték rovatra sokan reagáltak, kivéve az illetékesek. Pedig a hallgatás beleegyezés.

L-N. Barbi: Itt töltöttem a gyermekkoromat. Itt nőttem fel. Ennek a társasháznak a helyén állt vagy 100 évig a családunk háza. Az a ház is ennyire sarokra volt építve. Pontosan ugyanígy, ahogy ez most. Akkor is csak egy ember fért el egyszerre a járdán. Egyszer, ha jól emlékszem, egy teherautó be is jött a sarki szobánkba. Nem az volt a terv, csak elvétette a kanyart.

 

V-né Margit: Gyalog mentünk ott, döbbenet. Meg kell állni, hogy ne ütközünk a jobbról érkezőkkel. Remélem, aki engedélyezte az építést, naponta megtapasztalja a leírtakat!

 

N. Krisztina: Pont én is, amikor arra járok, ezt néztem: hogy engedhették meg ezt?

 

K. Janos: Ott a járdán libasorban lehet csak közlekedni. Hát még, ha a kocsiból pakol be a család a bejárati ajtón keresztül. Ki kell menni az útra. Elképesztő.

 

T-né N. Györgyi: Nyílván babakocsival ne sétáljunk arra, mert konkrétan az úttestre kell tolni a gyereket. Ez igen!

 

B. Orsi: Nem szívesen, nyugodt szívvel állnék ki abból a garázsból.

 

H. Gábor: Ha nagyobb sebességgel fordul az ember, akkor nem számít, hogy kifelé, vagy befelé akarják használni a garázst.

 

T. István: Elvileg a járdának minimum 1,5 m szélesnek kell lennie. A saroknál szerintem nincs annyi. Azt kell büntetni, aki az engedélyt megadta.

 

B. András: Csak a lámpaoszlop miatt nem lehetett az útra építeni a ház sarkát, pedig úgy kellett volna. Átellenben, a zebra másik sarkán kell majd egy házat építeni, hasonló stílusban, és akkor természetes módon történik a forgalom lassítása a gyalogátkelőhelynél, és az iskolai átkelő is biztonságosabb lesz. Ez lesz azt etalon a további építkezéseknél.

 

P. Zsuzsa: Én a garázsajtót a zebrával szembe tettem volna, mennyivel praktikusabb lenne úgy.

 

N. Julianna: Ó ilyen van a Rákóczi úton. Konkrétan a zebráról áll be. Szomorú hogy a kivitelező erre nem figyelnek

 

B. János: Szerintem ezt egy kerékpáros írhatta, mivel a járdán kerékpározókat tényleg zavarja a számukra kevésbé belátható kereszteződés. A városban számos ilyen ház van, és nem feltétlen újépítésűek ám. A garázs tényleg gáz.

 

B. Zoltán: Mert, mi a baj vele?

 

M. Péter: Szerencsére a mai társasházak olyan gyenge minőségben épülnek, hogy pár év és már bontják is.

 

H. Tamás: Főleg ezt, amit tavaly -7 fokban betonoztak, falaztak. A garázs még hagyján, de a járda tényleg érdekes kérdés.

 

P. István: Van az a pénz, amivel elintézték.

 

L. J-né Erzsébet: Felháborító. Hogy lehet ilyen engedélyt kiadni? Szégyen.

 

Sz. Anna: Ha van elég pénzed, és a megfelelő helyen megfelelő ismerősöd, akkor semmi sem lehetetlen.

 

H. Krisztián: Ezrével vannak ilyenek a városban, az országban. Megfelelő vastagságú borítékért bárki, barmit építhet, bárhol IS!

 

N-né Kati: Történik valami? Semmi. Jót nevetnek a markukba.

 

K. Annamária: Lassan szétzüllik ez az élhető város. Mintha nem lenne gazdája, az „élelmesebbek” vették át az irányítást. Ott és úgy bontanak – akár pótolhatatlan épületeket is -, vagy építkeznek, vagy hagyják veszni az elkótyavetyélt értékeinket számonkérés, felelősségre vonás nélkül. Nyilvánosság elé citálnám azt a szakhatósági munkatársat, aki aláírását adta, hogy ez itt és így megépülhessen. A szalagvagdosós főszereplőink helyett ezeket az anomáliákat kellene a médiának láttatni.

 

J. Jakab: Ez a város a társas kőbörtönök városa lett. Rengeteg polgári, műemlék jellegű házat fölvásárolt a tőke, aztán eldózerolták, és hamarosan 8-10 beton kalitkát építettek a helyére, amelyeket kimértek egyenként annyiért, amennyibe került volt műemlék jellegű ház felújítása. Ez a környék zajos, hamarosan majd panaszkodni fognak, nem lehet élni, és pihenni. Ennek az újonnan épített épületnek a garázsába beállni pedig balesetveszély, és szabálytalanságok árán lehet beállni. A zebrát eltehetik a helyéről, de a kanyart nem hiszem, hogy arrébb lehet vinni.

 

H. László: Amikor megláttam, hogy mennyire belelóg az épület a járdába csak pislogtam. Megértem, hogy nyilván ilyen a porta, biztos vannak érvek, hogy miért lett ilyen. Amúgy persze nagyon szép a ház. De vicc, hogy kihozták az útig, ott a zebra is, na meg az a garázs. Vannak ilyen gyöngyszemek a városban, pl. a mi utcánk, az Aradi. Itt csodájára lehet járni az össze-visszaépült új házaknak. Persze parkoló sehol, járda nyomokban, autók a falig parkolva. Az meg hogy az utca egyirányú? Csak a hab a tortán, hogy napi 100 autó jön szembe tilos irányból. De legalább van havonta egy jó kis csőtörés. Az egész városra jellemző, hogy a társasházak sorra nőnek ki a földből, de nem láttam soha egy új parkolóházat, parkot, teret, vagy a város előtt P+R parkolót épülni. (…) Szerintem ez nem egyedül erre a városra jellemző: fejetlenség, propaganda, önfényezés, káosz. És ez nem fog már változni szerintem. Ilyen lett a világ sajnos.

Előző cikk
Következő cikk

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ

Kérjük, írja be véleményét!
írja be ide a nevét

Megosztás:

Legfrissebbek

Hírlevél feliratkozás

spot_imgspot_img

További írások
Kapcsolódó

Négy válasz

A Felénk című rovatban jelent meg a Kísér a múlt című írás, benne négy kérdés, ami a Gépipari előtt fogalmazódott meg bennem. Válasz érkezett rájuk, egy érdekes kérdéssel kiegészítve.

Gáz van (Helyreigazítás)

A Naplóm rovatban jelent meg a Gáz van? című írás, amelyben olyasmit állítottam, ami nem igaz. Helyreigazítok. De csak egy mondatot.

Áprilisi reakciók

Egy hozzászólásból derült ki számomra, hogy a Zagyva-parti lakótelep első lakásaiba már 1970 nyarán beköltöztek. Néhány más cikkhez érkezőből meg az, hogy másokat is izgat az épített örökségünk "védelme".

Hét helyett harmincnégy

Március elején jelent meg itt egy írás a Zsinagóga eltűnt kerítéselemeiről. Azóta kiderült, hogy a hét az harmincnégy, és valószínű, hogy a hetvenes évek elején kerülhettek az új helyükre.