2025.08.27. (szerda)

Belvárosi traffipax?

Belvárosi traffipax?

Dátum:

Feltűnt már valakinek, hogy a szolnoki belváros utcáinak többségében 30 kilométeres sebességkorlátozó táblák vannak kihelyezve? Régóta! Vagy az autósok és a rendőrök is azon az állásponton vannak, hogy ezek frizbik és a minimálisan elvárt intelligenciahányadosra utalnak?

Nem szeretnék a szolnoki rendőröknek tippeket adni, mert a hétvégén teljesen összezavartak. Először március 15-én este a Sóház utcában nem akartam hinni a szememnek. Két gyalogos járőr jött velünk szemben színház után. Hogy ez az ünnepnek szólt, avagy valami új módi, nem tudom. Másodszor pedig március 16-án este, a Szolnok Pláza mellett dörzsöltem a szemem. Igaz ott azért, mert egy Subaru terepjáró tulajdonosa este nyolc és tíz óra között zavartalanul parkolhatott tilosban. Azaz arra felé, azon az estén rendőr nem járt. Vagy járt, de jobbnak látta nem szekírozni a terepjáró tulajdonosát, mert az biztos róka volt, az egyenruhás meg nyúl.

Szóval nem vagyunk olyan nexusban, hogy ötleteket adjak a helyi rendőröknek új traffipax pontokhoz, de hangosan megjegyzem, néha a szűk belvárosi utcákon is realizálhatnának egy kis hasznot.

Sőt, az ő szakmájukhoz abszolút nem értve, még arra a kijelentésre is képes vagyok vetemedni, hogy nagyobb társadalmi haszna lenne a belvárosban méricskélni, mint a 442-es úton a 4-es lehajtójához kiállni. Szanda felé ugyanis egy olyan útszakaszon vadásznak az 50-nél gyorsabban hajtókra, ahol közvetlenül az út mellett nincs járda, lakóház és nem bukkanhat fel gyalogos, mert a gáton futó út szalagkorláttal védett. Persze egyszerűbb ott kiülni és a tutira vadászni, mint fehérlapot tenni a printerbe, és mondjuk valami illetékesnek azt javasolni, hogy a sportreptér és a körforgalom között nyugodtan lehetne 60 vagy 70 a sebességhatár. Arról nem is beszélve, hogy ezzel még a szandai választók kegyeibe is be lehetne férkőzni. Hogy ez veszélyes lenne? Nem jobban, mint a 442-es út katonai reptér és városhatár közötti szakasza, ahol 60-as tábla van kint.

De visszatérve a belvárosra. Ha mondjuk, a 442-esről lecuppanna a feladatokat elosztó parancsnok, akkor csak úgy próbából álljanak már ki a Verseghy gimi elé, bemérővel a Szapáry irányába. Vagy a Sütő utcába, a Mészáros Lőrinc vagy a Madách utcákba. Persze ne azért, hogy aljas módon tömjék az államkaszát, hanem azért, mert érzékelni szeretnénk, valóban szolgálnak és védenek. Minket.

Előző cikk
Következő cikk

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ

Kérjük, írja be véleményét!
írja be ide a nevét

Megosztás:

Legfrissebbek

Hírlevél feliratkozás

spot_imgspot_img

További írások
Kapcsolódó

Száguldanak. Féljünk?

Azt hiszem, félni már kevés. Ha csak félünk, akkor semmit sem teszünk az ellen, hogy egy váratlan pillanatban ne mi, vagy szeretteink, vagy ismerőseink legyenek az áldozatai a 4-es út tranzitforgalmában száguldozóknak.

A rendszerváltás mementója

A rendszerváltás környékén szerintem senki sem gondolta, hogy a korábban közösből épített, majd magánosított épületek romjai még huszonöt év múlva is fájó sebként csúfítják az ország testét. Amint én sem, hogy ebben a témában találhatok még Szolnokon újdonságot.

Nincs vita

Nem örülök, de elfogadom, hogy a Szolnok által fenntartott kulturális intézmények programjai immár csak maszkban látogathatóak. A közösségi közlekedés jó ideje így működik, és egyre több magánvállalkozás is önként szigorít a városban. Nem szeretnék senkivel se vitatkozni.

Villogni jó?

A világ első közlekedési jelzőlámpáját 1868-ban helyezték üzembe. Magyarországon 1926-ban kezdett működni az első. Hogy Szolnokra mikor telepítettek először ilyet, nem tudom, szerintem legalább negyven éve. De hogy a működtetésük a mai napig gondot okoz, az biztos.