2025.08.27. (szerda)

Eltolt kedvezmény

Eltolt kedvezmény

Dátum:

Az egyik közszolgáltató remek marketingesei kitalálták, hogy 10%-kal csökkentett számlával jutalmazzák azokat, akik időben fizetnek. Meg azokat, akiknek sikerül az ehhez szükséges műveleteket végrehajtani. Anitmarketing magasiskola.

eon1_400A cél, amit egy marketinges lenyomhatott valami felületes döntéshozó torkán úgy hangozhatott, hogy ez a kampány a számlák határidőre történő befizetésére fogja ösztönözni a fogyasztókat. Azokat is, akik eddig is így jártak el, azokat meg főleg, akik néha megcsúsztak, és most kimaradnak a jóból. Mert ki ne szeretne valamelyik közüzemi számlájából több mint egy havit megspórolni.

A kampány elérte a célját. Hetvenhez közeledő szüleim is úgy döntöttek, hogy miután 25 éve folyószámláról rendezik a cég és elődje felé a fogyasztásukat, éppen ezért soha, egyetlen percet sem késhettek, sőt még minden évben visszatérítést is kaptak, csatlakoznak az akcióhoz. Igen ám, azonban ezt csak interneten tehetik meg. Bár ők a lakosság azon nagyobb hányadához tartoznak, akik odahaza nem rendelkeznek világhálóval, szerencsére volt kit megkérniük az ügyintézésre. Engem.

Gondoltam, azért először tájékozódom a szolgáltató által küldött számlán megadott 40-es, tehát kedvezményesen hívható számon. Mobilról hívtam, amit a rendszer azonnal érzékelt, és egy pillanat alatt elhadarta egy géphang, hogy ha mobilról telefonálok, akkor a 40-es helyett melyik 30-as számot kell hívnom.

Szerény nyomott véleményem szerint – hogy Hofi Gézát idézzem -, ezt az információt nyugodtan rányomtathatnák a számlára is. Mert akkor nem kellene papírral, ceruzával a kézben újra hívni a 40-es számot, és koncentrálni a hadarós géphangra.

Hívtam a megadott 30-as számot. Szerencsére, a bónusz kedvezményről már a 2-es gombon tájékoztattak. Pontosabban arról, hogy az akció iránti nagy érdeklődésre való tekintettel egy 40-es számon érdeklődhetek. Tehát maga az ötlet sikeres, mert rajtam kívül is sokan telefonálnak.

eon2_400Tárcsáztam hát a másik 40-es számot – az ügyben ez volt a negyedik hívásom -, és két perc alatt már jelentkezett is egy kedves női hang. Aki annyi információt tudott adni, hogy a honlapon hol keressem az akciót. Mert ugyan telefonon be lehet diktálni az óra állását, egy csomó mindent el lehet intézni, ám ez esetben csak beszélgetni lehet.

Felkerestem a szolgáltató honlapját. Először is regisztráltam. A sikerült, akkor beléptem és feltöltöttem a szüleim adatait. És pár pillanat múlva kiderült, hogy nem jogosultak a kedvezményre. De hogy miért, az persze nem derült ki. Semmi gond, lehetett kérdést intézni az oldalon keresztül egy virtuális valakihez. Le is írtam a panaszom, mire azt a választ kaptam – az oldalon keresztül -, hogy 8 napon belül egy munkatársuk felveszi velem a kapcsolatot.

Ugye kitalálják, hogy 8 munkanap alatt sem történt semmi.

Én meg újra tárcsáztam. Először a számlán lévő számot – mert a két héttel ezelőtti cetlit persze elhagytam -, aztán a 30-as számot, majd a 2-es gomb tanácsára egy újabb 40-es számot. Gondoltam, kérhetek segítséget. De nem, mert a kedves hölgy csak az akcióról tud felvilágosítást adni. Aminek a határideje november 30-án lejár.

Akkor most mit tegyek? Hét telefonhívás és mondjuk harminc perc ügykezelés után ott tartok, mint előtte.

Vagyis nem. Levonhattam néhány következtetést. Egy: ez a közszolgáltató a legjobb ügyfeleit nézi hülyének. Kettő: megteheti, hiszen a privatizáció, meg az épülő kapitalizmus ellenére is olyan monopolhelyzetben van, mint szocialista elődje volt. Három: annak is örülni kell, hogy legalább a vállalt szolgáltatásnak eleget tud tenni, mert ahol egy ilyen átgondolatlan akciót bevesznek a főnökök, ott csak a káosz tarthatja egybe a rendszert. Négy: a hiba biztos bennem van, mert nem vettem észre, hogy ez egy csapda, hiszen ebben az országban általában azok nem szoktak jól járni, akik betartják a szerződéseket és becsületesen fizetnek.

Hogy melyik szolgáltatóról van szó? Hát biztos nem az Egységes Orrtisztító Nemzetközi részvénytársaságról.

Előző cikk
Következő cikk

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ

Kérjük, írja be véleményét!
írja be ide a nevét

Megosztás:

Legfrissebbek

Hírlevél feliratkozás

spot_imgspot_img

További írások
Kapcsolódó

Pozitívnak lenni jobb

Egyébként jól hangzana, de ez most egy hülye mondat. Pedig igaz. Természetesen ne úgy legyünk pozitívak, és még véletlenül sem akarok a vírussal viccelődni. De a pozitív szót használni akarom. Mert így próbálok gondolkodni és hozzáállni ehhez az egész, fura helyzethez. Magamnak írogatok.

Áldozatok emlékezete

A háromgyerekes, negyvenéves tanárnak levelet hozott a postás. Két hét múlva már több vagonnyi férfival zakatolt Kelet felé. Egy részük névtelen sírokban végezte, mások évekig gyötrődtek hadifogolyként, és csak a szerencsések tértek haza. Talán kimondható: mind áldozatok voltak.

Ismét szegényebbek lettünk

Volt hat kedves dombormű a Boldog Sándor István - korábban Ságvári - körút "Sztálin barokk" házainak a bejáratainál. A piaccal szemben, a 6-16. számú lépcsőházak ajtói fölött. Már csak egy van. A természet károsításán felháborodunk, az örökségünk pusztításán túllépünk?

Kincsek, amik nincsenek

Az ország egyik legjobb szerkesztője egyszer azt mondta: soha ne írj arról, ami lesz, mert nem biztos, hogy az úgy is lesz. Sokszor jutnak eszembe szavai Szolnokon. Néhány beruházásról már annyiszor leírták, hogy milyen jó lesz. Aztán még mindig semmi.