2025.08.27. (szerda)

Megállni bárhol

Megállni bárhol

Dátum:

Parkolni nem nehéz - szerintem. Jó, lehet, hogy fizetni kell érte, és nem mindig ott tudunk megállni, ahol a legjobb lenne. Meg iszonyatosan kényelmesek is vagyunk. Ja! És néhányan pofátlanok és önzők, a rendőrök meg vakok vagy elnézők.

11parkolotablAz 1-es ABC előtti parkoló általában tele van, a megálláshoz szerencse kell. Igaz, ugyanennek a parkolónak a posta felé eső oldalán általában már akad egy-egy üres hely, sőt a Sütő utcában is lehet találni, a Pelikán előtti felújított parkolóban meg kizárt a helyhiány. Persze jobb nyomorogni, manőverezni, mint egy kicsit gyalogolni. Vagy egyszerűbb szabálytalanul parkolni.

Kedden koradélután egy 308-as Peugeot CC úgy látta jónak itt, hogy két kocsi közé akkor is beáll, ha nem fér el. Mert úgy gondolta, neki kabriója van, tehát akár úgy is parkolhat, hogy az autója lényegében a buszmegálló járdáján állt, csak a kocsi feneke lógott a parkolóba. Megtehette.

Ahogy a Sóház és a Szapáry utca sarkán is bárki megteheti, hogy lényegében a kereszteződésbe parkoljon. A gyaloghíd építése miatt a nagy parkoló lassan másfél éve zárva, szerintem itt most megállni se lehetne autóval. Azonban vannak, akik ezt másként látják. Főleg sötétített üvegű Mercédesszel és kétes külsejű Audikkal. De semmi gond, nem egyszer látom, hogy a kereszteződésbe belógó autók mellett a rendőrautók is elmanővereznek. Vagy, mert sietnek, vagy, mert nekik más a feladatuk, vagy, mert úgy gondolják, hogy az emberek jogkövetőek és mindig szabályosan parkolnak, vagy egyszerűen nincs kedvük konfrontálódni. Egy kopott Suzuki mellett is elmennének?

Mindig ez a rosszindulat. A Tisza-ligeti strand bejárata elé, a járdára parkoló terepjárókról se vagyok képes azt feltételezni, hogy mozgáskorlátozott érkezett velük gyógyulni. Bár, szerintem nekik se lehetne oda felállni, ahol gyalogolni kellene. Az ilyen helyzetekre mondogatták, ha megengedjük, hogy a fejünkre csináljanak, akkor azt meg is teszik.

11birosagelott_400Mert ugye sem a büntetésnek, sem a rendőrségnek, sem a példamutatásnak nincs visszatartó ereje. Ha a Dózsa György út sarkán, a bíróságnál háborítatlanul lehet a járdán, a kanyarban a zebra előtt parkolni, ráadásul ingyenes parkolásra jogosító kártyával, állami autókkal, akkor miért ne engedhetné ezt meg magának bárki. Nehogy már az adófizetők pénzéből élő, választott tisztségviselők, akiknek még autót is teszünk az ülepük alá, mások legyenek, mint mi. Pedig! Emlékszik még valaki a pártház előtti parkolóra a nyolcvanas évekből? Na! Most nem Volgáról meg Ladákról beszélünk, hanem Passátokról és Audikról. Ja, meg Opelről. Mondjuk a helyettes államtitkáréról, akinek még szeptemberben a múzeumban akadt dolga. Fontos ember nem sétál. A sofőr simán betolatott a gördeszkás kisfiú szobra mellé.

És én még képes vagyok azon bosszankodni, hogy reggelente a Fiumei úti iskolánál a zebrát biztosító rendőr szeme láttára parkolnak szülők a megállni tilos tábla alatt. Mögöttük általában feltorlódnak a többiek, de az ő kényelműk mindennél fontosabb. Meg úgyis csak bekísérik a gyereket, mint számít az a pár perc.

Igazuk van. Semmit. A parkolási morál pontosan megmutatja, hogy a társadalomnak nevezett közösség képviselői mit is gondolnak magukról meg másokról.

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ

Kérjük, írja be véleményét!
írja be ide a nevét

Megosztás:

Legfrissebbek

Hírlevél feliratkozás

spot_imgspot_img

További írások
Kapcsolódó

Három malac

Szolnokon, fényes nappal, el lehet lopni három disznót, és azzal valószínűleg átkocsikázni a városon. Ez nem egy burleszk film, hanem a komor valóság. Ahol ez megtörténhet, ott a helyi rendőrség vezetőjének más elfoglaltság után kellene néznie. Javaslatom is van, hogy hol.

Szolnok, mint gasztronómiai fővárosa

Szubjektív véleményem szerint Szolnok még mindig nem találta meg és ki, hogy mitől lehetne más, mint nagyon sok város. Mi lehetne az, ami alaposan felrajzolná nemcsak a hazai, de a nemzetközi turizmus térképére is. Egy újabb eszement ötlettel tépném a gondolkodni hajlandók idegeit.

Rólunk, velünk vagy nélkülünk?

A szolnoki állomás évtizede ígérgetett felújítása ebben a parlamenti ciklusban már nem fog megvalósulni. És könnyen előfordulhat az is, hogy a magyar vasútfejlesztésre a következő 20 évben szánt 2000 milliárd felhasználásának tervezése közben Szolnok nélkül döntenek Szolnokról.

Tócsát a járdákra?

Ha Szolnok belvárosában egy ereszcsatornából a járdára kifolyt és megfagyott víztócsán nem estem volna hanyatt, talán nem foglalkoznék azzal, hogy egy európai városban hol a helye a tetőkről lefolyó csapadékvíznek. Főleg, hogy Szolnokon is van példa az esővíz kulturált elvezetésére.