Szolnok második világháború utáni első, lakosságnak is szánt térképe sok mindenről mesél, így több részben is foglalkozni fogok vele. Először nézzük a városrészeket, az éberségből eltitkolt ipari üzemeket és a helyi közlekedést. A Csáklya utcai híd ötlete már ezen a rajzon is ott lehet.
Szolnok egyetlen Kádár-kori bélyegét, címerét és a 900 éves jubileumra utaló feliratot tartalmazó borítékot elsőnapi bélyegzővel kizárólag 1975. március 8-án láthatták el. Rejtély, hogy miért Pesten, miként a nap is érdekes. Talán az aznap kezdődő helyi pártértekezletet ünnepelték így?
Szolnok új városközpontjának a tervét 1969. november 4-én (!) "tette le az asztalra" a Lakóterv Koltai Endre vezette kollektívája. A mából nézve merész álmok részben egy már zajló fejlesztést öntöttek koncepcióba, 54 év távlatából pedig tudjuk róla, hogy sok minden csak terv maradt.
A magánkereskedelemre is kiterjesztették a burgonya maximált árát. Megtalálták a szolnoki dzsámi alapjait. Gond a Tisza alacsony vízállása. Új menetrend Szolnokon. "Ma nincs fontosabb feladat, mint hozzájárulni a világ békéjének megőrzéséhez." A történelem ismételi önmagát?
Országos gokart bajnoki futamot rendeztek Szolnokon 1976. május 30-án, a Kassai és az akkor még zsákutca Szántó úton. A mintegy négyezer nézőt vonzó versenyről Bucsu Gyulának köszönhetően több fotó is fennmaradt, amelyek a városrész története szempontjából is érdekesek.