Milyen lenne, ha a Tisza és a Zagyva torkolatához, a két híd felhajtói közé zárt területre egy modern közösségi teret építenének Diáksziget néven? Az ötlet Novotny Nóráé, aki egyike azon Szolnokról származó fiatal építészeknek, akiknek az ötleteit a Tisza moziban állították ki.
Lehet-e balra kanyarodni a Szapáry és a Baross utcák kereszteződésében? Egy- vagy kétsávos a Várkonyi téri körforgalom? A Gárdonyi útról miért nem lehet az Adyra, balra kanyarodni? Nem lehetne az autóvezető képzést, traktorozást és a szemétszállítást reggel szüneteltetni?
Igyekszem a KRESZ előírásait betartva autózni Szolnokon, de van néhány hely, ahol praktikus okokból egyszerűen szabálytalankodnom kell. Meg néhány olyan is, ahol mindig nagyon remélem, hogy mások nem megszokásból közlekednek. Vajon lehetne néhol finomítani a renden?
Arról már többször írtunk, hogy Szolnok új városközpontjának az alapkövét 1969. július 28-án helyezték el valahol a Ságvári körút és az Ady Endre út kereszteződésénél. Magát az alapkövet eddig nem sikerült megtalálni, viszont tartalmából egy másolatra bukkant a családi holmi között egy olvasónk.
A kollektív emlékezet szerint a Tallinn városrészt és a Várkonyi teret összekötő hidat 55 éve adták át. Azonban nemcsak emiatt érdemes most szót ejtenünk róla, hanem mert július elseje óta annak a Nyáry Lőrincnek a nevét viseli, aki 461 éve, szeptember első napjaiban, Szolnokot védte a töröktől.